Sundhed Træning

5 ubehagelige sandheder om kost, sundhed og fitness | Del 1

8. december 2017

Så blev det 8. december og derved WEEKEND!

Af den grund har jeg tænkt mig at lave en lille “serie” her i weekenden. Her vil jeg komme med en masse sandheder, som mange af jer nok vil anse som ubehagelige. Ubehagelige af den grund at de nok kommer til at passe på dig eller måske de PASSEDE på dig. Men ikke desto mindre føler jeg at det er lidt min pligt at få jer til at forstå hvordan det hele hænger sammen og hvordan du bedst muligt får det mest fantastiske vægttab eller hvad DU nu er igang med.

1. Drastiske ændringer af din krop sker ikke med et 12 ugers program.
Bemærkelsesværdige fremskridt er mulige i et 12-ugers forløb. Men tag ikke fejl. At opbygge en stærk, sund og tyndere krop (afhængigt af en persons udgangspunkt) tager oftest måneder, nogengange år med konsekvent indsats. De mennesker, du ser i fitness magasiner, for eksempel, fik ikke sådan en krop på de få måneder. Det er år med sammenhængende arbejde.
Tænk på en stor kunstner eller musiker. En storslået klaverafspiller rørte ikke tangenterne for første gang for et par måneder siden, og en stor maler skabte ikke mesterværker inden for de første par måneder ved at sætte pensel på lærred. De praktiserede deres håndværk flittigt og konsekvent. Hvis du vil være sundere, stærkere, slankere, skal du behandle måden du spiser og flytte din krop på samme måde.

2. Nogle mennesker skal arbejde hårdere end andre for at opnå lignende resultater.
Jeg er faktisk en af de mennesker. Jeg skal bare kigge på en kage og så tager jeg 0,5 kg på!
Men der er personer, der bliver stærke hurtigt, får en god form øjeblikkeligt og helt ubesværet. Så er der dem, der skal være ekstra flittige og mere disciplinerede. Styrken er sværere at vinde. At opbygge muskler er en kamp. At miste fedt er ikke let.
Er du den type person, der nemt får vægt og skal arbejde hårdere end dine venner for at tabe sig. Godkend det, omfavn det og fortsæt opladningen. Lad ikke udfordringen være en undskyldning for ikke at blive den bedste version af dig selv.

3. Det er ikke altid let.
Nogle dage, eller endda tidspunkter, vil du bare ikke træne. Eller din tidsplan vil være uforudsigeligt kaotisk. Det vil være op til dig at gøre det alligevel, uanset kapaciteten. For eksempel kortere træning: i stedet for at have luksus i et 60-90 minutters træningsvindue, må du muligvis opnå det, du kan i 45 minutter.
Motivation er ikke altid rigelig, og det er heller ikke tid. Men lad det ikke forstyrre dig. Du skal blot acceptere det som en kendsgerning i livet, og så have en plan om at håndtere sådanne situationer.
Når ting er gode – drag fordel. Når dine planer bliver ødelagt, find en måde at arbejde med, hvad du har.

4. Bare fordi det fungerede til din ven, betyder det ikke, at det vil fungere for dig.
Dette gælder for kost og fitness.
Din ven kan sværge ved sine kropsvægtstræning, men du kan godt lide og reagere bedre på dødløftning og trykke progressivt tungere vægte og bruge kropsvægt øvelser til at supplere din barbell træning. Din ven kan sværge, at skippe morgenmad hjalp hende med at kaste de sidste få stædige kg, men at hoppe over morgenmad kan betyde at kæmpe for at komme igennem den første del af dagen for dig.
Alle er forskellige. Vær opmærksom på hvordan din krop reagerer, og vær ikke bange for at tage en anden vej. Det er din krop – du skal være din egen guru.

5. For mange mennesker sætter sundhed i bunden af ​​listen over prioriteter, hvis det endda er en prioritet overhovedet.
Vi vil alle gerne kunne lide, hvordan vi ser ud, og vi vil føle os trygge i vores tøj. Og nogle mennesker tror, ​​at hvis de ser sunde ud, skal de være sunde. Det er ikke altid tilfældet.
Skindet kan bedrage. Sundhed handler ikke primært om at se godt ud i en badedragt. Sundhed afspejles i den måde, du tænker på, hvad du spiser, og hvordan du bevæger din krop. Sundhed er afsløret i blodtryk, puls, kolesterol, triglycerider, betændelsesmarkører og andre markører. Sundhed er afsløret i, hvordan du føler, den energi du skal gøre de ting, du nyder. En sand sund livsstil gør dig den bedste udgave af dig selv og er en proaktiv tilgang til at være sund og afværge sygdom.
En rund booty, en enorm dødløftning eller et defineret sæt guns? Disse ting kan også være fantastisk, men det er noget du opnår eller gør, fordi du er sund eller forsøger at blive sundere, de definerer ikke det udelukkende.

Relaterede Indlæg

Ingen Kommentarer

Skriv kommentar