Sundhed Træning

5 ting du kan ændre i din hverdag, som vil hjælpe til et vægttab

13. december 2016

Selvom træning og kost oftest skal laves om, kan det faktisk også bare være små hverdags ændringer, der kan hjælpe dig på vej til et vægttab.

Her er 5 ting du kan ændre i hverdagen, som kan hjælpe dig med at tabe de overflødige kg.

runner-1306120_640

1. Drik vand
Hvis du føler dig små sulten, er det nogle gange også kun på grund af dehydrering eller en tom mavesæk. Så prøv tag et glas vand og se om du stadig er sulten bagefter.

2. Drik ikke dine kalorier væk
Man tænker ikke over det. Men cola, saftevand, vin osv er faktisk fyldt med kalorier, som OGSÅ tæller med i regnskabet. De flydende kalorier er oftest de mest fedende og skadelige. Så drik vand i stedet og find ud af at du ikke behøver alt det læskedrik.

3. Tag trapperne
ALT tæller i regnskabet. Så drop elevatoren og rulletrapperne. Det vil hurtigt blive til mere motion end du faktisk lige tror.

4. Lad fitnesscenteret være
Ja, du hørte rigtigt. Det jeg mener er, at hvis du ikke synes fitnesscenteret er mega fedt. Så lad være! Find en anden form for motion. Kan du lide at cykle, så tag en cykeltur. Kan du lide at sjippe, så sjip! Det bliver nemmere for dig at motionere, hvis du selv synes det er sjovt.

5. ROS!
Dette punkt er det vigtigste! Det er vigtigt at rose dig selv. En dårlig samvittighed kan hurtigt tage overhånd og man får hurtigt lyst til at give op. Så ros dig selv! Tog du trappen i stedet for elevatoren idag? Drak du mere vand i denne uge? Fik du løbet en tur? Alt dette skal du huske at rose!

Relaterede Indlæg

Ingen Kommentarer

Skriv kommentar