Dessert Morgenmad Opskrifter Sundhed

Mættende smoothie bowl med banan og avocado

15. juni 2017

Hej venner.

Jeg gætter på de fleste af jer, har set eller hørt om den nye sundhedstrend “smoothie bowl”.  Ja, det er som navnet tyder – en smoothie i en skål.
Jeg skal ikke være bleg for at indrømme at jeg grinede af konceptet. Hvorfor ikke bare drikke sin smoothie? Det virker helt fjollet at sidde og spise en smoothie med ske. Men googler man smoothie bowl eller er man ejer af en instagram konto, ja, så kan man jo se at de ser fantastisk lækre ud! Så selvfølgelig skulle jeg med på trenden.

Lad os lige hurtigt fastgøre noget. Grunden til at man skal spise en smoothie, i stedet for at drikke den, er for at føle større mæthed. Du snyder din hjerne til at tro at du spiser noget, og idet det har topping på sig, skal du også tygge noget. Dette giver signaler til hjernen, som faktisk gør at man kan få større tilfredshed og føle sig mere mæt. Så der er noget i det. Men er man på farten, skal man bare tage sig en smoothie, da denne spise tager lidt længere tid at lave – især hvis du vil have et godt instagram billede.

Nå, men nu det i har ventet på. Nemlig opskriften på denne lækre spise! Så here you go.

Ingredienser
– 1 frisk eller frossen banan
– 0,5 avocado
– 1 spsk chia
– 1,5 dl mandelmælk (eller en anden mælk)
– 1 tsk vaniljepulver
– 1 dadel
– Evt lidt proteinpulver (kan undlades)

Topping kan være det du bedst kan lide: kokosflager, banan, frugt eller noget helt fjerde.

Fremgangsmåde
1. Tilsæt alle ingredienserne undtagen mælk i en blender og blend.
2. Tilsæt mælk lidt efter lidt, til du har den ønskede konsistens.
3. Top med de toppings du bedst kan lide

Næringsindhold uden topping & proteinpulver
kalorier: 380
Kulhydrater: 49 gram
Fedt: 21 gram
Protein: 11 gram

Velbekomme 🙂

Relaterede Indlæg

Ingen Kommentarer

Skriv kommentar